Er was een probleem met het laden van de reacties.

Uw klanten.tuxis.nl account overzetten naar Portal.tuxis.cloud (Portal)

Support Portal  »  Knowledgebase  »  Bekijkt artikel

  Printen

Uw gegevens worden gemigreerd naar Portal en daarvoor moeten er een aantal stappen gedaan worden. Het idee van Portal is dat u daar straks alles kunt vinden. Op dit moment hebben we echter nog twee portals, namelijk klanten.tuxis.nl (de oude) en portal.tuxis.nl (de nieuwe). Wat u kunt doen in welke portal vind u hier: https://www.tuxis.nl/portal

 

Wat moet ik gebruiken om in te loggen in Portal?

Het idee is dat medewerkers die iets moeten doen in Portal allemaal een eigen account hebben en u rechten uitdeelt aan die medewerkers. Zo kunt u zorgen dat iemand wel een VPS kan aanmaken maar geen facturen kan inzien. Daarvoor hebt u dus een persoonlijk account nodig in Portal.

  • Ik heb een persoonlijk account op Portal: Dan hoeft u niet verder te lezen. Gebruik dat account om in te loggen
  • Ik heb nog nooit ingelogd in Portal: In dat geval volgt u de stappen hieronder.

Zorg dat u de volgende gegevens bij de hand hebt:

  • Inloggegevens van klanten.tuxis.nl

De korte route: Login met de gegeven van https://klanten.tuxis.nl op https://portal.tuxis.cloud (Portal). Lukt dit? Dat kunt u daarna de stappen in Portal volgen. Lukt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

De stappen

  1. Login met de gegevens van klanten.tuxis.nl op klanten.tuxis.nl. Bent u dit wachtwoord kwijt? Lees hier hoe u dat kunt herstellen.
  2. Als het inloggen op klanten.tuxis.nl gelukt is, log dan, met dezelfde inlognaam en wachtwoord in op https://portal.tuxis.cloud en ga door naar stap 4 als dat gelukt is.
  3. Lukt dit? Ga dan naar stap 4. Lukt dit niet, krijgt u een aanmeldfout terwijl u zeker weet dat de juiste gegevens gebruikt worden? dan zijn er 2 mogelijkheden
    1. De foutmelding geeft aan dat er al een persoonlijk account bestaat. In dat geval heeft een collega deze stappen al doorlopen. Vraag die collega om voor u een persoonlijk account aan te maken. Weet u niet wie dit is? maak dan een ticket aan en vermeld uw debiteurnummer en dat u niet weet wie de collega is. Wij zullen de collega op de hoogte brengen zodat die u kan benaderen.
    2. De foutmelding geeft aan dat het inloggen niet lukt om een andere reden. Maak dan een ticket aan en vermeld uw debiteurnummer en dat het migreren van het account niet lukt.
  4. Na het inloggen krijgt u de melding dat er nog geen persoonlijk account is en wordt u begeleid in het aanmaken van een persoonlijk account.
  5. Na het aanmaken van een persoonlijk account kunt u voor medewerkers ook een account aanmaken. Zo kunt u ook rechten uitdelen.
  6. Vanaf nu kunt op op Portal niet meer inloggen met de inloggegevens van klanten.tuxis.nl. Wel dient u de inloggegevens van klanten.tuxis.nl te blijven gebruiken op klanten.tuxis.nl.

Samengevat: U kunt eenmalig inloggen met de gegevens van klanten.tuxis.nl waarna u direct uzelf en andere gebruikers toevoegt. Het kan zijn dat een collega dat al gedaan heeft. Wanneer u dan inlogt met de gegevens van klanten.tuxis.nl, wordt dat vermeld in de foutmelding, Vraag in dat geval de collega om een account voor u aan te maken. Mocht u echt niet weten wie dat is? Maak dan even een ticket aan, dan geven wij uw collega een seintje.

 

Gebruik hierna voor Portal niet meer de inloggegevens van klanten.tuxis.nl maar altijd uw persoonlijk account

 

Indien u wilt inloggen op klanten.tuxis.nl, doet u dat gewoon nog met de gegevens van klanten.tuxis.nl!


Deel via
Is dit artikel zinvol?  

Gerelateerde artikelen

© Tuxis B.V.