Er was een probleem met het laden van de reacties.

Uitval router in Amsterdam

Support Portal  »  Announcements  »  Bekijkt artikel

  Printen

Vanmorgen omstreeks 10.45 is er bij onze leverancier maincubes (aangekondigd) onderhoud uitgevoerd aan de stroomvoorziening. Door een fout in onze interne procedures was deze aankondiging over het hoofd gezien, waardoor de router is uitgevallen. Op ons verzoek heeft maincubes de router anders aangesloten waardoor deze weer online is gekomen.

 

Hoewel ons netwerk redundant is uitgevoerd, kan het zo zijn dat een dergelijke onderbreking langer duurt dan u verwacht. Tussen routers wordt het protocol 'BGP' gesproken, als een van de routers in zo'n conversatie wegvalt, kan het even duren voor zijn peers dat in de gaten hebben. Die staan dus ondertussen wel verkeer te sturen, maar dat verkeer komt niet aan omdat de router uit staat. Na de timeout van een minuut of twee, vallen de BGP-peerings daadwerkelijk weg, en zullen de routers aan de andere kant andere routes gaan kiezen.

 

Onze excuses voor de overlast die dit heeft veroorzaakt.


Deel via
Is dit artikel zinvol?  

Gerelateerde artikelen

© Tuxis B.V.